Burçin Terzioğlu Kimdir? Nereli – Boyu – Yaşı – Dizileri – Ailesi

Takip Et:
Burçin Terzioğlu Kimdir? Nereli – Boyu – Yaşı – Dizileri – Ailesi
Burçin Terzioğlu Kimdir? Nereli – Boyu – Yaşı – Dizileri – Ailesi

Burçin Terzioğlu, 9 Mart 1980 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Türk dizi ve sinema oyuncusu.

Ismi: Burçin Terzioğlu
Doğum Tarihi: 9 Mart 1980
Doğum Yeri: İstanbul
Boyu: 1.60 m.
Kilosu: 49 kilo
Burcu: Balık
Göz Rengi: Ela
Annesi: Makbule Terzioğlu
Babası: Yılmaz Terzioğlu
Kardeşleri: Bülent Terzioğlu, Buket Terzioğlu
Instagram: https://www.instagram.com/burcinterzioglu/?hl=tr
Evcil Hayvanları: Kedi ve köpeği var.

Ailesi: Aslen Trabzon Oflu.
Anne ve babasıyla setlere gidip kazançken dört yaşında kendini kamera karşısında buldu.

Çocukluk seneleri: ‘Çocukken ders kitaplarından çok, senaryo okumuş olabilirim’ diyor. ”Ailem, değişiklik olsun diye beni sete götürdü,  ardından bir set, bir set daha. O gün bugün setten çıkamıyorum işte. Proje çocuk olarak dünyaya getirilmedim. Iyi projelerde yer almaya ve bu sektörde oyunculuğumla var olmaya çalışan bir çocuğum hâlâ. O zaman benim için bir oyundu, cümbüştü.
17-18 yaşları daha algı etmeye başladığın, ergenliğin filan geçtiği zamanlardır ya, o zamanlar artık kararımı vermiştim. Şimdi bu işi yaptığım için o kadar mutluyum ki. Yalnızca oyunculuk yaptığım için dahi şükrediyorum.”

Eğitim yaşamı: Müjdat Dolaşan Sanat Merkezi’nde oyuncu stüdyo özel sahne diksiyon eğitimi aldı.

Oyunculuğa ilk adım: Oyunculuk serüvenine henüz 5 yaşındayken ‘Patron Dinlemesin’ ve ‘Üryan Yurttaş’ isimli filmlerde rol alarak başladı.

Hangi proje ile parladı? ‘Kadın İsterse’ dizisinde canlandırdığı ‘Demet’ karakteri ile dikkatleri üzerine çekti.

Şahsiyet özellikleri: Mukavemetli, kararlı, azimli, gayretli, duygusal.
Geçmişimden dersler çıkarıp yol haritamı çizebiliyorum. Ne istediğimi ya da ne istemediğimi bildim. Yanılgılar yapılır, benim yaşantımda da oldu, hem de rakamsız. Onları da hoşlanıyorum ama kimseye bir hasarı olmadığı sürece. Şükretmeyi hoşlanıyorum. İnandıklarımla ve beğendiklerimle derin bağlarım vardır, kimsenin aramıza girmesine izin vermiyorum.”

Sosyal: Boş vakitlerinde yaşamdan neşe aldığı şeyleri yapıyor. Seyahat etmeyi beğeniyor. Her boşluk yakaladığında yurt dışına çıkmaya çalışıyor.
Kite surf yapmaya çalışıyorum. Meditasyonla, terapiyle eş değer suyun üstünde olmak. Yürüyüş yapmak, iyi müzik dinlemek, yemek yapmak yaşamın rutin bitkinliğinden çaldığım özel anlar.”

Düşünce yapısı: Karmaya inanıyor. Bu sistem, yaşamında hep çalışıyor. Ah etmiyor, nefret etmiyor. Acılarını kâinata bırakıyor. “Bir gün kazanç acıyan canımın yerini mucizeler alır. Hep öyle oldu. Bundan sonra da öyle olacak, öğreniyorum. Baş koyduğum işlerde azmetmeyi ve gayem olmasından hoşlanıyorum tabii.
‘Şu anda kendime çok güveniyorum’ gibi bir cümle asla kuramam, ukalalık tabanına inşa edilmiş bir söz hissi veriyor bana. Yalnızca ilk seneler yolun başında emekliyordum, şimdi ise yürümeye başladım diyelim. Evvelleri yalnızca önüme bakıyordum yolu iyi bakıp düşmemek için, şimdi ise yürümeyi çözdüğümden kafamı kaldırdım, etrafımda olup biteni bakabiliyorum. Bir gün gözlerim kapalı koşabilirsem o zaman bu sualin yanıtını yenileriz.”

Mutluluk kaynağı: Çok cümbüşlü bir dünyası var.
Şahane tatiller yapıp, şarkılar açıklayıp danslar ettiği günleri var. Bunlar en büyük mutluluk kaynağı. “Burçin’in içinde çok mizahlı, bazen haylaz, bazen şımarık, bazen olgun ama kendisiyle hep barışık bir kız çocuğu var. Hayatın kendisi güç olduğu kadar cümbüşlü de. Ehemmiyetli olan içindeki pozitif potansiyeli yaşamın içine salmak. O zaman bunalmak ya da sıkıcı olmak gibi ekstra bir duyguya yer kalmıyor.”

İlk sinema filmi: Başar Sabuncu/ Üryan Yurttaş

Aşka bakışı: “Aşk yaşama tutunma biçimi, hayata şekli, hoş bir hormon, aşk pek çok şey.
Devir kaos devri, aşk dinginlik ister. Devir alma devri aşk vermek ister. Ne yazık ki artık her ferdin öncelik sırası kendi olmuş vaziyette. İşimizi karşımızdaki şahıstan daha evvel yakalıyoruz. Yaşam savaşından o kadar darbe almış ve nasır yakalamış ki derimiz, vahşileşmiş ve sertleşmişiz. Gardımızı indirip aşktan yana da bir darbe almaya korkar olmuşuz. O surattan mukavemetimizi kalp sesimizin kırmasına izin veremiyor ve manayı devreye sokuyoruz. Derine inmeye çekiniyoruz boğuluruz diye, yüzeysel takılıyoruz.
Ben masal hoşlanan ve mutlu sonlara inanan insanlardanım hala. Kimimiz değer katmıyor tespit ettiği aşka, kimimiz aşkı aramıyor dahi. Ve bir azınlık var ki yakaladı mı bırakmıyor. Aşk daha öncekinde mi kaldı ya da daha önceki aşklar nerede kaldı öğrenmem ama günümüzde çoğumuz suratından aşkın boynu bükük kaldı. Ben aşka hürmet dinliyorum, aşığa da.”

Yaşama bakışı: Tüm yaşadıklarından çıkarması gereken dersler, bilmesi gereken vakalar olduğunu düşünüyor.
“Ama beni ben yapan da onlar. Böyle iyiyim. Yaşamım hakkındaysa, annemin bir sıhhat meseleyi olmuştu, onun ve bizim hayatımızı zorlayacak uzun bir süreç yaşadık. Sanırım yalnızca onu değiştirmek isterdim ama dediğim gibi yaşanan o vaziyet de bana başka bir mukavemet geliştirdi. Beğendiğin için dökülen her gözyaşı sana başka bir tutunma eforu getiriyor. Başa çıkması güç vaziyetler karşısında kabullenme eforu veren ya da belki yaptığımız tercihlerin neticelerine razı gelme biçimimizin bendeki ismi mukadderat.
Bazen derin denetlemelere düşüyorum kendi içimde bu mevzuyla alakalı, bazen de mukadderat deyip daha ivedi atlatıyorum vakaları. İnanmak işime geliyor sanırım.”

İş yaşamına bakışı: Oyunculuk macerasında değişik dönüm noktaları oldu. Yıllardır ektiği tohumların mahsullerini toplamaya başladığı bir süreçte olduğunu düşünüyor. “Jenerik sıralamasında önde yazılmaya başladığı ilk projesi ‘Fırtına’da da, Türkiye’nin soluğunu tutarak izlediği ‘Ezel’e sonradan dahil olduğumda da, enerjisiyle apayrı bir Burçin baktıkları bir evvelki işim ‘Acıma’te de yeni kapılar açıldı bana.
Sevinçle açtım hepsini. Tadını çıkarıp izleyenlere bunu yansıtmaya çalıştım. Ama net olan şey ‘Poyraz Karayel’in bende büyük bir evrilmeye neden oluşuydu. Beni mutlu eden dönüşler alıyorum. Her geçen yıl, her geride bıraktığım karakter bana çok doğru eşlik etmiş olduğundan kendimi bahtlı seziyorum ve kısmetimin daim olması için her gün dua ediyorum.”

Kariyer planı: mü? Yaşamda zaman zaman vazgeçişleri olsa da oyunculuğa hep dört elle sarıldı ve umudunu kaybetmedi.
“Talihim beni azıcık zorladı ama sonunda suratıma güldü. Şimdi olduğum yere gelebilmek için hayli mücadele sarf ettim. O surattandır ki kıymetini öğreniyorum. Rol alacağım projeleri tercih ederken birinci sırada öykü geliyor. Senaryoyu ilk elime aldığım an çok ehemmiyetli. Ne kadar süratli okuduğum, konsantrasyon müddetim ve gözümde sahnelerin canlanması beni çalan en büyük etken. Ve sonrasında tabii ki oyuncular, rejisör, yapım ve kanal.  Çok fazla personel var bu eşitliği haklı kılacak.
Kararsızda kaldığımız da yaşamımızın projesi olabiliyor. Çalıştığım harika yol dostlarım var, harika bir menajerim var. Doğru yönlendirildiğimi düşünüyorum. Gerisi kalbimin atış sürati ve omzumdaki meleğe kalıyor. Bu mevzuda kaderli olduğumu var sayıyorum ve bunun için hep şükrediyorum.. Kariyerimle alakalı düşlediğim yolda mutlu bir biçimde ilerliyorum. Çalışıyorum ve çalışırken de geleceğe dair serbestçe tasarılar yapıyorum. Yalnızca canımın istediğini yaşıyorum.
Yaşamın geçip gittiğini kendime unutturmuyorum.”

Gelecek Hayali: Gelecekten temennisi sıhhat ve huzur. “Gelecekte belki şu an durduğum yerden daha ileride olurum. Belki de aynı yerde dururum. Ya da güzergah değiştirmiş başka yolda olurum öğrenemiyorum ama zaferli, huzurlu ve sıhhatli vakam yeter. Daha ne isterim.”

Endişeleri: Teröre, caniliğe, sapkınlığa, haksızlığa itirazı var. “Cemiyet olarak makûslaştık mı? Buna; insanlığını, vicdanını unutanların rakamı gün geçtikçe çoğalıyor diyebilirim.
Bu ülkede yaşıyorum. Burada doğdum, burada çalışıyorum ve ülkemi çok beğeniyorum. Her akşam uyurken, ‘Ne olur yeni güne hoş haberlerle uyanalım’ diyorum. Tabii kafa yoruyorum, denetliyorum, tartışıyorum. Aksi ancak yaşamla alakalı bir görüşü olmayan, boş bir insan olma gidişatında olabilir.”

Erkekte sürükleyicilik kriteri: ‘Hayalindeki adamı çiz’ deseler, kafasında öyle bir resim yok. “Hiç de olmadı. Ehemmiyetli olan âşık olmak, hürmet dinlemek ve inanmak.
Türkiye’den ise, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Caner Alper-Mehmet Binay, Ferzan Özpetek ve Fatih Akın.

TELEVİZYON DİZİLERİ

1986/1988 -Perihan Abla

1987-Yine Doğmak

1989 -Hekimler /Billur

1992 -Semtin Muhtarları /Simge

1992 -Kavak Ailesi /Fındık Yeğen

1993 -Solan Gül/Gülten

1993- Firar

1995- Çiçek Taksi / Sinem

1998 -Sırılsıklam /Feride

1999/2001-Yılan Hikâyesi /Azat

2000-Tirvana

2002 -Trajiğim Leyla

2002 /2004-Kınalı Kar /Pınar Beyoğlu

2004 -Melekler Adası / Ceren

2004 -Aliye /Ümit

2005- Anne Babamla Evlensene

2004/2006 -Kadın İsterse /Demet

2006 /2007-Fırtına /Zeynep Dalcı

2005-Çemberin Dışında/Laçin Sürmen

2009 -Ey Aşk Nerdesin? /Zeliş

2009/2011 -Ezel /Azad Karaeski Kırgız

2013/2014-Acıma /Deniz Tunalı

2015/2017 -Poyraz Karayel /Ayşegül Umman

2018/2020-Hakan: Muhafız /Rüya – Cavidan

2019 –Mermi/Leyla Devrim

SİNEMA FİLMLERİ

1985 -Işveren Dinlemesin

1985 -Üryan Yurttaş /İbrahim’in Kızı

1986-Hasretinle Yaşanmıyor /Burçin

1986 -İki Milyarlık Bilet /Gül

1987 -Baba Vicdanı /Aslı

1987- Menekşeler Mavidir

1987-Hayallerim, Aşkım ve Sen /Rukiye

1990-Fazilet /Fazilet’in Kızı

1991 -Menekşe Koyu /Ayşe

1994- İki Minik Haylaz

1996- Cinayet Masası

1997- Yasemince TV Filmi

2000-Annem ve Ben /   Gül

2000 -Oyun Bitti

2003 -Taştan Kalp/Özlem TV Filmi

2013 -Halam Geldi /Benek Anne

2019 -Hoşluğun Portresi /Nisan

ÖDÜLLERİ

2015-YBTB Senenin En İyileri Ödülleri /En Galibiyetli Kadın Dizi Oyuncusu /Poyraz Karayel

2015- Haliç Üniversitesi 2015’in En’leri Ödülleri /Senenin En İyi Dizi Kadın Oyuncusu

2016 -2.Elele Avon Kadın Ödülleri /Senenin Oyuncusu

2016- 5.TURKMSIC Senenin En’leri Ödülleri /Senenin En İyi Kadın Oyuncusu

2016- 11.İTÜ Makinistanbul Medya, Sanat ve Spor Ödülleri /En İyi Kadın Dizi Oyuncusu

2016- Sabancı Üniversitesi Medya Kulübü 3.Lacivert Ödülleri / Senenin Kadın Oyuncusu

2016- Gazi Üniversitesi 9.Yüksekokul Kariyer Günleri Ödülleri /Senenin En İyi Kadın Oyuncusu

2016- 43.Pantene Altın Kelebek Ödülleri / En İyi Kadın Oyuncu

2016- 7.İMK Sosyal Medya Ödülleri /En İyi Kadın Oyuncu

2017 -15.YTÜ Senenin Yıldızları Ödülleri /En Sevilen Kadın Dizi Film Oyuncusu

2017- 24.İTÜ EMÖS Galibiyet Ödülleri /Senenin En Galibiyetli Kadın Dizi Oyuncusu

2017- 11.GSÜ EN Ödülleri/     En İyi Kadın Dizi/Sinema Oyuncusu

2017- Yeditepe Üniversitesi 5.Dilek Ödülleri /En İyi Kadın Oyuncu

2017- İKÜ 1.Kariyer Onursal Ödülleri /Senenin En Sevilen TV Dizisi Kadın Oyuncusu

2017- Akdeniz Üniversitesi Medya Galibiyet Ödülleri /En Sevilen Kadın Dizi Oyuncusu

2020-3.