8. Engelsiz Filmler Festivali Çevrimiçi Olarak Sinemaseverleri Ağırlamaya Devam Ediyor

Takip Et:
8. Engelsiz Filmler Festivali Heyecanı Bugün Başlıyor
8. Engelsiz Filmler Festivali Heyecanı Bugün Başlıyor

8. Manisiz Filmler Şenliği çevrimiçi olarak sinema sevleri ağırlamaya devam ediyor. Şenlikte bugün Emin Alper, Reinhold Bidner, Nina Bisiarina gibi sinemacılar sohbetler yapıldı.

Manisiz Filmler Şenliği sekizinci senesinde Türkiye’deki tüm sinema sevleri çevrimiçi salonunda ağırlamaya devam ediyor. 18 Ekim’e kadar sürecek şenliğin üçüncü gününde Manisiz Müsabaka seçkisinden Kız Kardeşler, Çocuklar İçin seçkisi, Daha Önceki Normal: Sanal Benlik seçkisi ve Uzun Sözün Kısası II seçkisindeki filmler eff2020.muvi.com adresinde gösterime girdi.

Şenlikte bugün Şenlik Yönetmeni Ezgi Yalınalp’in moderatörlüğünde Kız Kardeşler filminin rejisörü Emin Alper, Daha Önceki Normal: Sanal Benlik seçkisinde yer alan Göstergeler Devri filminin rejisörü Reinhold Bidner ile aynı seçkide yer alan Kentte Bir Vaşak filminin rejisörü Nina Bisiarina ile sohbetler reelleşti.

Emin Alper: “Besleme Olgusu Yeterince Temsil Edilmediği İçin Filmimde Anlattım”

Gösterimlerin üçüncü gününde sinema sevlerin büyük alakayla takip ettiği sohbetlerinden biri “Manisiz Müsabaka”da yer alan Kız Kardeşler filminin rejisörü Emin Alper sohbetiydi.
Berlin Film Şenliği’nde yapan ve filminde annelerinin ölümünden sonra besleme olarak verilen değişik yaşlardaki üç kız kardeşin, köylerine geri dönmeleri sonrası gelişen vakaları anlatan Emin Alper, sohbette ilk olarak öykünün çıkış noktasıyla alakalı bilgi geldi. Beslemeliğin, çocukluğunun geçtiği yörede çok yaygın bir uygulama olduğunu ifade eden Alper, geliştiğinde de bu durumun Türkiye’de çok yaygın olduğunu kavradığını fakat edebiyat yapıtları dışında yeterince temsil edilmediği için filminde bu konuyu işlediğini açıkladı.
“Filminizi bir bayan öyküsü ya da taşra filmi olarak bakıyor musunuz?” sualini de yanıtlayan Alper, filmlerini yaparken bu cins düşüncelerde olmadığını açıklayarak kategorileştirme yapmanın kendisini hiçbir zaman bağlamadığını vurguladı.

Emin Alper ile yapılan sohbetin tamamına 15 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Reinhold Bidner: “Filmim Pandemiyle Değişen Dünyaya Daha Uygun”

Festival’de hakikatleşen öteki sohbet “Daha Önceki Normal: Sanal Benlik” seçkisinde yer alan Göstergeler Devri filminin rejisörü Reinhold Bidner sohbetiydi.
Çekimlerine başladığı ilk zamanlarda filmin o dönem için uygun olmadığını belirten Bidner, pandemiyle birlikte ve değişen dünyaya dönüp baktığında filmin şu anki gidişata daha uygun olduğunu ifade etti. Filmdeki karakterini yaratırken neyden esin aldığı sualini de yanıtlandıran Bidner, kendisinin şu an için Avusturya’da Linz’de bir sanat mektebinde ders verdiğini belirterek, “İnternet sanatı ve bilimi” adındaki bir derste “İnsanlar yaşamlarını çevrim içi olarak nasıl devam ettirir?” fikriden yola çıkarak filmini ve karakterini oluşturduğunu anlattı.

Reinhold Bidner ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Nina Bisiarina: “Bu Filmi Yaşam Alanları Daralan Kaba Hayvanlar İçin Çektim”

Üçüncü gün asıllaşan bir başka sohbet ise “Daha Önceki Normal: Sanal Benlik” seçkisinde yer alan Kentte Bir Vaşak filminin rejisörü Nina Bisiarina sohbetiydi.
Sohbette filmin öyküsü ve çevresindeki sorunları nasıl şekillendirdiği mevzusunda da bilgi veren Bisiarina, öykünün reel olduğu için basitçe biçimlediğini belirtti ve “Bu vaka benim yaşadığım kentte yaşandı. Kente bir vaşak gelmiş ve kimse ondan kaçmaya çalışmamış. Onun resimlerini sürüklemeye çalışmışlar” dedi.

Nina Bisiarina ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Şenlik’in ilk gününde takip edilen değişik sohbetler ise Program Koordinatörü Gamze Hamamcıoğlu’nun moderatörlüğünde “Daha Önceki Normal: Sanal Benlik” seçkisinde yer alan Nasıl Öğrenirdiniz? filminin rejisörü Ayşenur Erdoğan Gökçe ve Parti filminin rejisörü Efe Can Yıldız ile yapılan sohbet ile Uzun Sözün Kısası II seçkisinde yer alan Açlık filminin rejisörü Gürkan Gürler, Ahtapot filminin rejisörü Engin Erden, İmparatorlukta Güç Bir Gün filminin rejisörü Sezen Kayhan, Kelebek Adam filminin rejisörü Enis Manaz ve Kulak Konuğu filminin rejisörü Ahmet Toğaç ile yapılan sohbetlerdi.

Ayşenur Erdoğan Gökçe “İnsanın Kalabalık İçinde Yalnızlığı Filmin Öyküsünü Ortaya Çıkardı”

Nasıl Öğrenirdiniz? filminin rejisörü ile yapılan sohbette Ayşenur Erdoğan Gökçe, ilk olarak filmini yapmaya nasıl karar verdiğini ve öyküsünün nasıl geliştiğini anlattı.
Filmi acayip kılan noktalardan olan rock star imam görüşünün de karakteri oluştururken uyguladığı tekniklerden biri olduğunu ifade etti.

Ayşenur Erdoğan Gökçe ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Efe Can Yıldız: “Film, Kendi Hayatımı ve Herkesin Hayatını Yansıtıyor”

Parti filminin rejisörü ile yapılan sohbette Efe Can Yıldız, sohbette ilk olarak filmin öyküsünün çıkış noktasına dair kendisine yöneltilen suale yanıt verdi.
Sohbette daha sonra “Filminizin böyle bir döneme denk gelmiş olması size nasıl sezdiriyor?” sualini yanıtlayan rejisör, “Pandemi olmasaydı yeniden de bu dijital yönelim çoğalıştaydı fakat pandemi bu süreci daha da süratlendirdi” dedi.

Efe Can Yıldız ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Gürkan Gürler: “Filmimin Renkli ve Sürreal Olmasını İstedim”

Açlık filminin rejisörü ile yapılan sohbette Gürkan Gürler, ilk olarak animasyona olan merakını anlatmakla başladı.
Sohbette filminden bahseden rejisör, mevzu ve şekil seçiminin nasıl şekillendiğini, deftere yaptığı çizimleri üzerinden örneklendirerek bunun filme dönüşmesine kadarki evrelerini anlattı. Filminin görsel anlamda renkli ve sürreal olmasını istediğine değinen Gürler, filme ait çalışmaların onun üzerinden yaptığını ifade etti.

Gürkan Gürler ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Engin Erden: “Filmim, Ülkelerden Bağımsız Evrensel Bir Çocuk Öyküsü”

Ahtapot filminin rejisörü ile yapılan sohbette Engin Erden, ilk olarak filmindeki karakterlerini oluştururken kendi çocukluğu ve etrafındaki insanların çocukluklarından esinlendiğini anlattı.
Buna karşılık da filmdeki oğul karakterinin de kendi kültürümüzden yeller taşıdığını vurguladı. Filmde çocuklarla çalışmanın belli noktalarda güçlükler çıkardığını açıklayan rejisör, çocuklara ayak uydurabilmek ismine hareketin daha basit olduğu omuz kamera kullandıklarını açıkladı.

Engin Erden ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Sezen Kayhan: “Setlerdeki Süreci İşlemek Kendimi Iyi Sezdirdi”

İmparatorlukta Güç Bir Gün filminin rejisörü ile yapılan sohbette ise Sezen Kayhan, filmdeki Cansu karakteriyle nasıl bağ kurduğuna dair gelen suale, eskiki sürüklediği filmlerin daha soyut kaliteli olduğunu belirterek, bu filminde birebir kendi deneyimlerini yansıttığını belirtti.
Set hiyerarşisi, ego savaşları ve güçlü çalışma koşullarının film içinde ifade edilmesinin kendisini iyi sezdirmeye fayda sağladığını açıklayan Kayhan, sektörde olmayan şahıslar için de filmin bilgi aldırıcı ve değişik bakış açısı sunduğunu vurguladı.

Sezen Kayhan ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

Enis Manaz: “Banal Evraksal Anlatımını Eforlu Görsellerle Yardımladık”

Kelebek Adam filminin rejisörü ile yapılan sohbette Enis Manaz, ilk olarak Abdurrahim Korkmaz’ın öyküsünü anlattığı dokümansalını bir telefon uygulamasının Amerika’da açtığı müsabakaya katılmak emeliyle sürüklediklerini ve eforlu bir öykü anlatmak istedikleri için de Abdurrahim Korkmaz ile yollarının kesiştiğini açıkladı.
Filmdeki Selamet karakterini başrol oyuncusuna aktarırken bir yerde unutulmuş bir adam gibi anlattığını ifade eden rejisör, sürecin bu noktasında mekanın ön tasarıya çıktığını belirtti. “Karakteri oradaki mekanın içine taşıyınca öykünün yapısı değişti ve bununla beraber mekan karakterini karakter de mekanını buldu” diyen Toğaç, karakterin suratının ve üstünün tamamen mekanla birleşmesini istediğini dile getirdi. İkinci bir sual olarak filmde dinleme sorununa eğilmesinin sebeplerini anlatan Toğaç, bunun karakterin boşluğunu dindirme ve yeni bir akış tespit etmeye çalışması biçiminde ifade etti.

Ahmet Toğaç ile yapılan sohbetin tamamına 16 Ekim saat 20.00’a kadar buradan erişilebilir.

8.
Festival’in çevrim içi film gösterimleri eff2020.muvi.com adresinden asıllaştırılıyor. Filmler, Festival’in internet sitesinden açıklanan gün ve saatlerde bu platform üzerinden fiyatsız izlenebiliyor. Manisiz Filmler Şenliği’nde film gösterimlerinin yanı sıra film takımları ve aktivistlerle asıllaşacak sohbetler de yeniden aynı adresten ulaşılabilir olarak takip edilebilmekte. Filmlerle alakalı detaylara, gösterim ve sohbet takvimlerine Festival’in internet sitesi olan engelsizfestival.com adresinden erişilebilir.

.